famlucasseninzuidafrika.reismee.nl

Bushman Walk

Vandaag was het vroeg ontbijten omdat we een wandeling met een gids hebben besproken. De oorspronkelijke route is aangepast door de dikke laag sneeuw. We waren warm aangekleed, dit was maar goed ook want de wind was op sommige plaatsen behoorlijk stevig. Hoe hoger we kwamen hoe meer sneeuw er lag, het gekke was dat de wind op een bepaalde hoogte weg was. Daardoor werd het erg warm, de warme kleding ging dan ook snel uit. We liepen met korte mouwen door de sneeuw. Op een 2150 meter hoogte bereikten we de rotsen waar de eeuwen oude rotsschilderingen van de Bushman's waren. De gids kon hier erg enthousiast over vertellen. Op de terugweg zagen we een groep Bavianen op de rots in de sneeuw spelen. Onderweg zagen we in de vers gevallen sneeuw veel sporen van dieren. Onze gids kon precies zien welke dieren er hebben gelopen. Het waren Elanden, Jakhalzen, Bokjes en Gnoe's. Aan het eind van de middag kwamen we weer terug bij ons logeeradres. Het plan was om nog een dag te blijven om de Sanipastour en een bezoek aan Leshoto te brengen, maar door de weersomstandigheden is de pas nog zeker een week afgesloten.