famlucasseninzuidafrika.reismee.nl

Vertrokken naar Underberg

Vandaag zijn we vertrokken richting Underberg. Volgens onze informatie is de N3 weer open en kunnen we vandaag in een kleine 4 uur rijden onze nieuwe bestemming bereiken. Als wij vertrekken ligt er nog volop sneeuw langs de kant van de weg. Na een half uur rijden is alle sneeuw verdwenen. Na 200 kilimeter rijden bereiken we de plaats Escourt. Hier worden we van de snelweg afgeleid, de politie heeft de weg afgsloten, er schijnt ijs op de weg te liggen, waardoor er al aantal ongelukken zijn gebeurd. We worden wel 300 kilometers omgeleid, het ergste is nog dat we direct in de file staan en niet kunnen rijden het stilstaan zorgt voor 2 uur vertraging. De wegomleiding gaat via Greytown, precies de andere kant op dan onze bestemming. De omleiding zorgt er wel voor dat we een stukje van het oude Zuid Afrka zien, ook voor de bewoners van deze streek is het erg bijzonder dat er zoveel auto's langs komen, ze zitten in grote getallen te kijken langs de weg. Het is wel op letten want de dieren en mensen lopen zomaar de weg op, paarden, koeien, honden, geiten en schapen. Daarbij zitten ook erg veel Potholes in de weg(dit zijn grote gaten in de weg). We zijn om 9 uur s morgens vertrokken en om 18.00 uur hebben we de plaats van bestemming bereikt. Dit was precies op tijd voor het avond eten. Het eten was erg romantisch bij kaarslicht, dit kwam omdat het hele gebied zonder stroom zat door de weersomstandigheden.