famlucasseninzuidafrika.reismee.nl

De jacht en Klerksdorp

Vanuit ons bed zaggen we de wilde dieren lopen. Tijdens het onbijt kwam Ferdie met zijn twee zonen aangereden. Zij gingen ons samen met een rancher begeleiden tijdens de jacht. Danny mocht het eerst schieten, we gingen in de safarie jeep het wild zoeken. Het eerste wild dat we zagen was een groep rooibokken. Dit is een snelle middelgrote bok, Danny zijn eerste schot was direkt raak. De bok kon nog wel een eindje lopen voor hij neer ging. We moesten daarom het spoor volgen om de bok te vinden. Dit was erg spannend. Leroy kreeg de volgende beurt. We gingen verder zoeken naar wild. In de verte zagen we een aantal blesbokken staan. Goed concentreren, richten en schieten. Ja hoor raak ook hij is een natuurtalent. Ook de bok die Leroy heeft geschoten kon nog een stukje lopen daarom gingen we weer spoor zoeken. Nu is de beurt aan Ronald. Weer een eindje rijden met de jeep voordat we een bok zagen. Deze bleef recht voor onze jeep staan. Goed richten en deze bok ging in één schot direkt neer. Julian en Jacco hebben ook beide een bok geschoten. Vroeg in de middag zijn we terug gekomen bij Gracepoint in Mooinooi. Snel douchen en omkleden want we gaan direkt door naar Klerksdorp met Ronnie de geboorteplaats van Ronald. Molly (zus van Ronald's moeder) woont hier. We blijven hier 1 nachtje slapen. Molly heeft ons rondgereden door Kleksdorp. We hebben foto's gemaakt van het huis waarin Ronald geboren is. We zijn nog even bij Charles en Rika (broer en zus van Ronald' s moeder geweest). s' Avonds zijn we met Molly, Friky, Jacky en Donavan uit eten geweest. Dit was een leuke plek. Je kon er ook nog op de drivingbaan een balletje slaan.

hendri

hallo cowboys, 5 bokken neergeschoten? Snif. In Nederland krijg je dan de dierenpolitie op je dak.
Wij zijn net terug van vakantie en lezen jullie mooie verhalen. Wat genieten zeg! De reis van jullie leven. Nog veel plezier.