famlucasseninzuidafrika.reismee.nl

Pilanesberg Park & Overnachting op de jachtplaats

Vandaag zijn we om 7.30 uur opgehaald door Christo om naar Pilanesbergpark te gaan. Dus om 7.00 uur zaten we al aan het ontbijt. In Pilanesberg hebben we heel veel dieren gezien zoals Zebra's, Nijlpaarden, Blauw wilde beest, Tarantale, Springbokken, Neushoorns, Kudu's, Olifanten, Giraffen, Impala's, Struisvogels, etc. Laat in de middag zijn we met Joy, Christo, Jolandy, Julian, Shakira, Chardi en Jacco naar de jachtplaats gegaan. Dit was de jachtplaats van Ferdy en Marlene en hun kinderen. We hebben hier van een heerlijke braai en ondergaande zon genoten. Deze plaats was 300 ha groot en er waren veel dieren zoals oa. Giraffen, Zebra's, Struisvogels, Rooibokken, Blesbokken, Gnoe's, Kudu's, Elanden en een Buffel. Tegen middelnacht gingen een aantal mensen naar huis. De jagers, wij met z'n vieren, bleven samen met Jacco en Julian slapen. Er waren blokhutten als slaapkamer ingericht. We hadden 3 hutten tot onze beschikking. Met zijn zessen hebben we nog een avontuurlijk nachtrit gemaakt met de safarie jeep. We gingen op zoek naar jakhalzen, we waren nog maar net op pad toen stond er een grote giraffe in de schijnwerper vlak voor ons. We reden in het donker dit was erg spannend en plots stonden we op een punt waar de weg erg steil en smal naar benenden ging. De weg was zo steil dat we besloten om achterwaarts terug te rijden. Opeens klonk het gehuil van de jakhals dichtbij. We zochten met de schijnwerper de omgeving af. In het felle licht weerkaatste plots twee rode ogen. We reden dichter naar de jakhals toe en opeens hoorden we een vreemd geluid bij het linkerachterwiel. Na polshoogte te hebben genomen bleek dat de moeren van het linkerachterwiel los zaten. De mannen hebben deze met hun blote handen zo goed en zo kwaad het kon vast gedraaid. Daarna zijn we voorzichtig rijdend weer terug gereden naar het kamp. We hebben nog een afzakkertje bij het vuur genomen en daarna zijn we snel gaan slapen.

Ina

Wat een spannend verhaal zeg over die nachtelijke tocht! Om zo terug te gaan naar je roots, indrukwekkend.

Groetjes Johan en Ina