famlucasseninzuidafrika.reismee.nl

De Panoramaroute II

We hebben vandaag lekker vroeg ontbeten 8.00 uur. Daarna hebben we nog even op het terras gezeten in het lekkere zonnetje. Aansluitend hebben we een wandeling gemaakt naar het meer. Het weer is vandaag uitstekend (25 gr). Ja hoor wie loopt daar; een zebra loopt hier zomaar rond wat fantastisch. Vandaag gaan we op pad richting Sabie. Onderweg zien we veel bananenplantages. Ook hebben we diverse keren een waarschuwingsbord "Potholes" gezien. Dit zijn enorme gaten in de weg, waardoor wij regelmatig slingerend over de weg gingen. We zijn bij een fabriekje geweest waar de lokale bevolking van klei allerlei voorwerpen maakten zoals pennen, sleutelhangers, haarknipjes etc. Ook hebben we het uitzichtpunt Pinnacle bezocht, het was inderdaad een prachtig uitzicht. Het is opvallend dat bij elke bezienswaardigheid erg schone openbare toiletten zijn. We hebben daarna gekeken bij de Sabie Falls. De route ging vervolgens naar een aantal andere watervallen, maar door de droogte was er erg weinig water. De volgende stop was God's Windows. Tussen de middag hebben we weer bij Harry' s Pancake' s gegeten. We moesten ons haasten om terug te komen bij onze lodge. Hier hebben we om 17.00 uur een sundowner gedaan bij de Gama Dam met een boot. Een lekker drankje en hapje erbij, wat wil je nog meer, dit was echt genieten. De dag afsluiten met een heerlijk dinner en daarna de boel inpakken want morgen gaan we weer vertrekken richting Mooi Nooi.