famlucasseninzuidafrika.reismee.nl

De Panoramaroute

Vanochtend zijn we wakker geworden van een grote bok die voor onze kamer voor het terras langs liep wat bijzonder. Dit was om een uur of vijf in de ochtend. Na een fantastisch ontbijt met heel veel vers fruit en vruchtensappen, lekkere koffie, Scoons, jogurt en verschillende soorten eiergerechten zijn we op pad gegaan. We hebben verschillende bezienswaardigheden langs de Panoramaroute bezocht. Onze lodge ligt bij de Gama Dam, van hieruit zijn we richting Hazyvieuw, Graskop, Pelgrimsrest en daarna weer naar Graskop gereden. Tussen middag hebben we pannenkoeken gegeten bij het in Zuid Afrika bekende Harry's Pancake in Graskop. Daarna zijn we naar de Bourke's Luck Potholes gegaan. Wat een natuurwonder is dit. Schitterend. Daarna terug naar onze lodge om hier om19.00 uur te eten. We hebben genoten van ons 5 gangen diner. Wat een luxe alles was tot in de puntjes verzorgd. We zijn voor ons doen vroeg naar bed gegaan. De Afrikaaners lagen al zeker 2 uur eerder op bed. Voor hun is het normaal om vroeg naar bed (20.00 uur) te gaan en vroeg weer op. Morgen gaan we onze route vervolgen.